Fortfarande problem med fjärrvärmen

Uppdaterad  information!

korrigerad 2021-03-10 08:25 Vi har får inrapporterar om en central som läcker. Återkopplingen från det huset är, att dom väntade 1h från avstängning till avläsning/kontroll.   Så för att försäkra sig om att den inte läcker så räcker det troligen inte att stänga av och läsa av om mätaren rör på sig. Mvh Håkan Nordh _________________________________________________________ Ursprungliga meddelande: Vi har fortfarande problem med att trycket i fjärrvärme systemet ökar då det fylls på. Det resulterar i att vi måste manuellt tömma ur övertrycket i fjärrvärme systemet i samfällighetens pannrum. Vi har inte heller fått inrapporterat status och att någon eventuellt har upptäckt fel i sin värmecentral. Därför vill vi nu be er om hjälp att rapportera in via Mail. Håkan Nordh hus 13 (webbansvarig sekreterare)  Mail adress: hakan.nordh@outlook.com Skriv i ämnesföreträdare erat hus nummer, och sen information om ni har  kontrollerat eran värmecentral.  Ex ”Hus 13 har kontrollerat värmecentralen, utan anmärkning”.  Eller ”Hus 13 har hittat fel i värmecentralen och reparation under åtgärd

Information om fjärrvärmen och kontroll

Vi har problem med att trycket ökar i vårt fjärrvärmesystemet. Det innebär att systemet måste tömmas med jämna mellanrum. Vi misstänker att någon/några fastigheter har problem med sin/sina värmecentraler. Vi tror att dessa läcker tappvatten till fjärrvärmenätet och därmed fyller på systemet vilket medför ett förhöjt tryck. Ett sätt att kontrollera detta på är följande: Kontrollera att vattenmätaren inte indikerar någon förbrukning, när man inte tappar vatten. Tänk på eventuell diskmaskin och tvättmaskin inte är i drift och därigenom förbrukar vatten. Om vattenmätaren indikerar vattenförbrukning trots att man inte tappar något vatten tyder det på att man har problem med värmecentralen och man bör då anlita någon att kontrollera den. MVH Håkan Nordh, Hus 13 Styrelsen
Print Friendly, PDF & Email